Lestabel

Nieuwsflash

Lente 2017

-

Vragen over onze opleidingen?

Op 5, 12, 19 en 26 juni 2017

om 19:00 uur

kan je een gratis

informatiesessie via skype volgen

 

Heb je interesse?

boek dan snel je informatiesessie

via info@therapiemetdieren.be

-

In september 2017

start er een nieuwe

groep in het postgraduaat

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nieuwsflash

Vakantie 2017

-

In oktober 2017 organiseert

het BIAAT voor het eerst

een masterclass

"Boerderijdieren met carrière"

Binnenkort meer informatie

-

Op de hoogte blijven van onze evenementen?

Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief en krijg 4x per jaar alle seizoens-nieuwtjes in je mailbox. Stuur hiervoor je naam en email door aan

info@therapiemetdieren.be

met vermelding inschrijven nieuwsbrief of volg ons via facebook

 

 

BIAAT is niet enkel een opleidingscentrum

-

Studenten en docenten van het BIAAT helpen jaarlijks enkele chronisch zieke mensen die dreigen hun huisdier te verliezen.

-

Als jij wil kan jij ook helpen zodat zieke mensen niet gescheiden worden van hun huisdieren ...

HOE?

Door voor je internet bestelling bij bol.com; zooplus; medpet; dogwisepublishing EERST EVEN het logo van de winkel aan te klikken

op onze website www.activiteitenmetdieren.be

Op die manier sponsor je zonder dat het je een cent kost!

-

Ben je op zoek naar interessante boeken over hondengedrag? hondentraining, ...? Klik dan op de link hieronder en steun zo

het sociaal fonds

Belgisch Instituut voor Animal Assisted Therapy

Het Belgisch Instituut voor Animal Assisted Therapy (BIAAT) is gesticht in 2009 als een onderwijsinstelling die tot doel heeft beroepsopleidingen te organiseren over interventies met assistentie van dieren. Naast een brede waaier aan opleidingen en webinars voert het BIAAT ook onderzoek uit in samenwerking met universiteiten en hogescholen en voorziet ze advies voor praktijksettings

Postgraduaat

"Interventies met assistentie van dieren"

 

Lestabel

De beroepsopleiding (postgraduaat - post-bachelor - post-master) bestaat uit 9 modules en heeft 4 afstudeerrichtingen. Het betreft een modulair opleidingssysteem waarop elke student zelf zijn/haar studietempo bepaald.

Slagen voor een module kan nadat alle componenten van een module doorlopen zijn en de student een voldoende score haalt op basis van een multidisciplinair evaluatiesysteem. Evaluatie gebeurt op basis van zelfevaluatie, peerevaluatie, evaluatie van alumni, praktijkdocent(en), begeleidende docent en een onafhankelijk lid van het docentencorps.

De keuze van de afstudeerrichting is afhankelijk van de vooropleiding van de student.

 

 

Elke module bestaat uit diverse componenten:

  • HOORCOLLEGES - Klassikale theoretische lessen: interactieve lessen die bestaan uit hoorcolleges in het Nederlands of Engels, ondersteund met beeld- en/of videomateriaal en casestudies
  • WERKCOLLEGES - Werkcolleges of praktijkoefeningen die in groep of individueel uitgevoerd worden met coaching van een docent. Onderwerp van deze werkcolleges is altijd een "toepassing van wat je in de hoorcolleges geleerd hebt en van toepassing is voor jouw project
  • OBSERVATIESSESIES en/of BEZOEK - Observaties bestaan uit het bijwonen en deelnemen aan praktijksessies. Studenten krijgen via de algemene webklas verschillende mogelijkheden om sessies bij te wonen. Als student kies je zelf welke sessie het best bij jou interesse aansluit. Per module is het de bedoeling om minimaal 1 praktijksessie van collega's, medestudenten of docenten bij te wonen. Sessies kunnen zowel in België of als in het buitenland doorgaan
  • LITERATUURPAKKET - Studenten krijgen per module een 100-tal artikels voorgesteld. Ze kiezen hier minimaal een 5-tal artikels uit (meer mag indien dat interessant is voor je eigen project). Doel is deze artikels kritisch te bespreken om op die manier te leren op een weerbare manier over IADs na te denken - te spreken - uitleg te geven. Een kritische literatuurbespreking draait rond het zoeken van een antwoord op de vraag - "Wat leert mij nu deze tekst voor de creatie van mijn eigen IAD project?" Onderwerp en keuze van de teksten is verbonden aan de gekozen afstudeerrichting
  • THUISSTUDIE - Studenten kunnen ervoor kiezen om oefeningen verder uit te werken, meer artikels te bespreken, een extra dimensie toe te voegen aan hun opdracht indien dit nuttig is voor hun project. Indien ze wensen krijgen ze voor deze extra thuisstudie bijkomende coaching
  • COACHING via individuele afspraak met één van de docenten. INDIVIDUELE COACHING is gericht op het verhogen van individuele competenties door persoonlijke begeleiding bij het uitwerken van je opdracht en het opbouwen van je project. GROEPSCOACHING is gericht op het uitwisselen van ideëen in verband met actuele IAD-topics gekozen door de cursisten in aanwezigheid van binnen en buitenlandse onderzoekers, therapeuten en/of docenten van het opleidingscentrum. Het aantal coachingsuren is vooraf niet bepaald en kan door de student zelf ingevuld worden. Gemiddeld worden er 1 tot 2 coachingsgesprekken gevoerd per maand
  • LEZING of WEBINAR- Lezingen van externe gastprofessoren of gastdocenten
  • EXAMEN - Schriftelijk examen waaruit blijkt dat de inhoud van elke module individueel verwerkt werd - studenten corrigeren achteraf hun examens zelf. De finale gebeuren op basis van examenresultaat én het inzicht in voorgestelde correcties. Op die manier wordt elk examen/evaluatie een leermoment. Studenten worden toegelaten tot het examen wanneer ze alle lessen hebben bijgewoond, alle oefeningen hebben gepost in hun werkmap en geslaagd zijn voor hun literatuurverslag, opdracht en presentatie
  • OPDRACHT EN PRESENTATIE - Individueel of groepsproject waaruit blijkt dat de inhoud van elke module vorm kreeg in een afgewerkt product, verslag of publicatie. Elke opdracht wordt verwerkt in een presentatie waarbij de cursist leert beknopt maar duidelijk de kern van een boodschap op een aangename manier weer te geven.

 

 

 

Get in touch:

Copyright � 2010 � present, AATBelgium.org. � All rights reserved. � Disclaimer

 

This website, created 2010 – present by L. Meers, is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 United States License