Intakes

Nieuwsflash

Zomer 2017

-

Vragen over onze opleidingen?

Op 14, 21 en 28 augustus 2017

om 19:00 uur

kan je een gratis

informatiesessie via skype volgen

 

Heb je interesse?

boek dan snel je informatiesessie

via info@therapiemetdieren.be

-

In september 2017

start er een nieuwe

groep in het postgraduaat

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nieuwsflash

Vakantie 2017

-

In september 2017 organiseert

het BIAAT voor het eerst

een masterclass

"Dieren in de hulpverlening"

klik hier

-

Op de hoogte blijven van onze evenementen?

Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief en krijg 4x per jaar alle seizoens-nieuwtjes in je mailbox. Stuur hiervoor je naam en email door aan

info@therapiemetdieren.be

met vermelding inschrijven nieuwsbrief of volg ons via facebook

 

 

BIAAT is niet enkel een opleidingscentrum

-

Studenten en docenten van het BIAAT helpen jaarlijks enkele chronisch zieke mensen die dreigen hun huisdier te verliezen.

-

Als jij wil kan jij ook helpen zodat zieke mensen niet gescheiden worden van hun huisdieren ...

HOE?

Door voor je internet bestelling bij bol.com; zooplus; medpet; dogwisepublishing EERST EVEN het logo van de winkel aan te klikken

op onze website www.activiteitenmetdieren.be

Op die manier sponsor je zonder dat het je een cent kost!

-

Ben je op zoek naar interessante boeken over hondengedrag? hondentraining, ...? Klik dan op de link hieronder en steun zo

het sociaal fonds

Belgisch Instituut voor Animal Assisted Therapy

Het Belgisch Instituut voor Animal Assisted Therapy (BIAAT) is gesticht in 2009 als een onderwijsinstelling die tot doel heeft beroepsopleidingen te organiseren over interventies met assistentie van dieren. Naast een brede waaier aan opleidingen en webinars voert het BIAAT ook onderzoek uit in samenwerking met universiteiten en hogescholen en voorziet ze advies voor praktijksettings

Postgraduaat

"Interventies met assistentie van dieren"

 

Intake en inschrijvingen

De inschrijvingsprocedure verloopt in 3 stappen en verloopt altijd per Skype. De reden hiervan is dat we samen met de aspirant student willen nagaan

  • in welke mate het lesplan tegemoet komt aan de leerdoelen die de student zelf graag zou willen bereiken
  • dat we willen demonstreren hoe het werken met een leerplatform functioneert
  • dat we je willen laten ervaren of leren via digitale weg ook iets voor jou kan zijn

De informatie en intakeprocedure is kostenloos en vrijblijvend. Het is gewoon een tool om jou te helpen je mening over de opleiding te vormen. Niets verplicht je na een intake-gesprek ook effectief voor de opleiding in te schrijven.

 

STAP 1 - DEELNAME AAN EEN INFORMATIESESSIE

  • het doel van een eerste informatiesessie is -antwoorden geven op de vragen die de aspirant studenten hebben, verder handboeken digitaal in te kijken of een demonstratie van de lesplatformen. Kortom men kan er terecht met allerhande vragen over IADs of ethologie. Vragen moeten niet noodzakelijk over de opleidingsprogramma's gaan maar kunnen ook algemeen gaan over IADs of diergedrag in het algemeen
  • een informatiesessies kan men bijwonen via skype en zijn altijd vrijblijvend en gratis
  • nog nooit met Skype gewerkt? Klik dan hier voor meer uitleg over skype
  • wanneer gaat een informatiesessie door? Bekijk onze nieuwtjes (links op de site) of volg ons via facebook
  • inschrijven voor de informatiesessie contacteer ons via info@therapiemetdieren.be

 

STAP 2 - DEELNAME AAN EEN INTAKEGESPREK NA HET INDIENEN VAN JE EIGEN PORTFOLIO

  • doel van dit 2de intakegesprek is --aan de hand van de portfolio die de student vooraf instuurt aan info@therapiemetdieren.be-- samen met de aspirant cursist na te kijken hoe het lespakket tegemoet kan komen aan de wensen & leerdoelen van de cursist
    • Een portfolio bestaat uit volgende documenten:
  • recente curriculum vitae
  • motivatiebrief - ga voor je zelf op zoek naar het antwoord op volgende vragen

- wat is je motivatie om te werken in het IAD veld? waarom wil je een opleiding volgen? waarom wil je werken met dieren en mensen? wat boeit jou hierin?

wat zijn je verwachtingen naar de cursus toe? wat verwacht je te kunnen na 1 jaar opleiding? na 2 jaren opleiding?

- waar wil je IAD gaan uitoefenen? hoe zie je jezelf werken in IAD? hoe stel je je dit werk voor?

- wat zijn de doelen die je zeker wil bereiken via deze opleiding? op korte termijn bv. op het einde van het schooljaar? of op lange termijn bv. na het beeindigen van de opleiding?

- andere items die kunnen aangeven waarom je het voor jezelf een goed moment vindt om deze cursus te starten? hoe past deze cursus in je leven? in je huidige job/carriere? in je huidige familiale situatie? in je huidige sociale situatie?

- hoeveel tijd heb je per week vrij om aan je opleiding te besteden?

-bespreek met 2 mensen uit je (werk)omgeving je voornemen om een opleiding in IADs te volgen. Vraag hun visie? Vinden zij dit een goed plan? Waarom? Zien zij je werken met dieren binnen deze werkomgeving? Zou je de mogelijkheid krijgen binnen je werk om een IAD project op te zetten?

- deze vragen zijn niet limitatief, spring er creatief mee om. Doel van deze vragenlijst is je op weg te zetten om een voor jou zo nuttig mogelijke motivatiebrief op te stellen. Motivatiebrief = voor jezelf afwegen of IAD voor jou iets kan betekenen en of het voor jou het beste moment is om een IAD opleiding te starten.

  • recent document Goed Gedrag en Zeden (model 2) - opvragen via de politie - document voor het werken met kwetsbare doelgroepen
  • recente foto van jezelf samen met een dier dat je motiveert om te gaan werken met dieren
  • kopie van het hoogst behaalde diploma - of certificaat van gelijkwaardigheid indien geen BSc. of MSc. structuur
  • kopie van relevante getuigschriften (training dieren, ethologie, EHBO getuigschrift etc.)
  • kopie van je identiteitskaart - voor- en achterkant
  • aangeraden: tetanus vaccin (copie) - of verklaring dat men geen vaccinaties wenst

 

STAP 3 - BESPREKEN & OPSTELLEN VAN HET STUDENTENCONTRACT

  • doel van het 3de intakegesprek is de resterende vragen bij de student te bespreken
  • en het opstellen van een individueel studentencontract met leerdoelen die het eerste semester zullen nagestreefd worden - geschatte hoeveelheid uren dat we hieraan gaan besteden plus de geschatte hoeveelheid uren aan individuele verwerking van de stof -- en hoeveel dit pakket zal kosten. Een contract is individueel omdat elke student start vanuit een individueel competentiepakket. Het einddoel (de te bereiken competenties) zijn voor alle studenten gelijk.

 

STAP 4 - INSCHRIJVING, FINANCIERING, KORTINGEN EN VRIJSTELLINGEN

  • het inschrijvingsgeld voor de opleiding, wordt bepaald na het opstellen van het individuele leertraject (=tijdens een intakegesprek) en vooraf genoteerd in het studentencontract
  • inschrijven kan tot numerus clausus (maximaal aantal studenten) bereikt is, bij numerus clausus zal deze aspirant cursist voorrang krijgen die het eerst de 3 intakes doorlopen heeft en de formulieren gehandtekend heeft ingestuurd
  • een factuur/overschijvingsformulier wordt pas opgesteld --door de dienst administratie--nadat het contract getekend werd teruggeleverd. Van zodra je inschrijving volledig is en het geld is overgemaakt, heb je toegang tot de elektronische leeromgeving en ben je volledig ingeschreven
  • er kan gekozen worden voor een gespreide 3-maandelijkse betaling
  • kortingen worden individueel toegekend.

voorbeeld 1 - indien je een diploma Bachelor in de agro- en biotechnologie afstudeerrichting dierenzorg hebt, kan je een vrijstelling aanvragen voor Module 2 - Algemene ethologie

voorbeeld 2 - cursisten die werkeloos zijn kunnen --bij afleveren van formulieren-- een korting krijgen op het inschrijvingsgeld

voorbeeld 3 - studenten die inschrijven voor 2 modules of meer ontvangen ook een korting

voorbeeld 4 - studenten die erkend zijn door het VAPH kunnen --bij afleveren van formulieren-- een korting krijgen op het inschrijvingsgeld

.... vraag gerust na of jij ook in aanmerking kan komen voor korting

Get in touch:

Copyright � 2010 � present, AATBelgium.org. � All rights reserved. � Disclaimer

 

This website, created 2010 – present by L. Meers, is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 United States License